Úřad práce ČR prochází již několik měsíců velkou transformací. Mění se postupy v práci a přijímání žádostí, dochází k digitalizaci řady dávek a vzájemnému propojování systému s dalšími státními organizacemi.
Již v současné době lze některé dávky státní sociální podpory podat z pohodlí domova, datovou zprávou či přes aplikaci Jenda.
I v tuto chvíli, však řada klientů i nadále preferuje osobní podání žádosti o dávku. Toto podání lze provést jak na Úřadu práce, tak i na České poště, což mnoho z nich však neví.
Od července 2024 se krajská pobočka ÚP ČR v Ústí nad Labem zapojila do pilotáže, v rámci, které mohou klienti podávat své žádosti: Přídavek na dítě, Příspěvek na bydlení a Rodičovský příspěvek za asistence pracovníků České pošty.
Mezi pobočky pošty, které pilotují tento projekt v rámci Ústeckého kraje, patří tyto pracoviště:
Od příštího roku se možnost podání žádostí dále rozšíří i na menší pošty v místech, kde není kontaktní pracoviště Úřadu práce. Tím, se tato služba stane pro klienty ještě více efektivnější.